مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 06:552020-08-06بين الملل

شهردار هیروشیما: ژاپن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بپیوندد


شهردار هیروشیما امروز (پنجشنبه) در جریان سخنرانی در مراسم گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالروز بمباران اتمی این شهر از دولت ژاپن خواست تا به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بپیوندد.

- شهردار هیروشیما امروز (پنجشنبه) در جریان سخنرانی در مراسم گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالروز بمباران اتمی این شهر از دولت ژاپن خواست تا به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بپیوندد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مراسم در پارک یادبود صلح هیروشیما برگزار شد و شامل یک دقیقه سکوت در ساعت 8:15 صبح به وقت محلی؛ درست در همان زمان انفجار اتمی در این شهر در تاریخ شش اوت سال 1945 میلادی بود.

کازومی ماتسوی، شهردار هیروشیما در این سخنرانی گفت: ما می خواهیم دولت ژاپن به احساسات بازماندگان بمباران هیروشیما گوش دهد و به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بپیوندد.

نمایندگانی از 80 کشور جهان در این مراسم حضور دارند اما به خاطر پاندمی کرونا تعداد شرکت کنندگان در این مراسم بسیار کمتر از سال های قبل است.

در شش اوت سال 1945 میلادی، نیروی هوایی آمریکا بمب اتمی را بر شهر هیروشیما انداخت و جان 146 هزار تن را گرفت و سه روز بعد از آن نیز بمب اتمی دیگری را بر شهر ناگازاکی انداخت و جان 80 هزار تن را گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهردار هیروشیما: ژاپن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بپیوندد

شهردار هیروشیما: ژاپن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بپیوندد