مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 06:352020-08-06سياسي

باید به خبرنگاری مردمی توجه شود/ خبرنگار باید نگاه فراهنجاری و نوآورانه داشته باشد


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسیر کار خبرنگاری در مقابله با جنگ رسانه ای دشمن حتماً جدای از رشادت های میدان های جنگ نظامی نیست و چه بسا خالق ارزش های بزرگتری نیز هست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی به مناسبت روز خبرنگار در پاسخ به سؤال مبنی بر بایدونبایدهای کار خبری، ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه خبری ایران که پیشتاز بازنمایی های مهم و اثرگذاری خبری در ایران عزیز بوده و هستند و همواره شاهد شجاعت و ایثارگری آن ها در میدان های پرمخاطره ازجمله ورود فراگیر به موضوع سلامت و کرونا بوده ایم ، گفت: خبر پیوند عمیقی با واقعیت و زمانه دارد و کار خبری غیر از روایت های داستانی و درخواست های بازنمایی شده مبتنی بر سناریوها در قالب ژانرهای قهرمان پروری، آرمانی، طنز یا ملودرام های جریان زندگی است.

وی تصریح کرد: عرصه خبر با حاق واقعیت سروکار دارد و خبرنگار باید توان بازنمایی واقعیت های مهم را داشته باشد و بتواند با شیوه های قابل فهم عموم بازنمایی کند.

دروغ پردازی خلاف مسئولیت اجتماعی خبرنگار است دکتر عاملی در ادامه با اشاره به اینکه بیان بخشی از واقعیت به عنوان همه واقعیت، تحریف واقعیت و معکوس نشان دادن واقعیت یک خطای خبری است، بیان کرد: امروز این خطا عرصه گسترده ای پیداکرده است، خصوصاً در رسانه های اجتماعی با اخبار دستکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید به خبرنگاری مردمی توجه شود/ خبرنگار باید نگاه فراهنجاری و نوآورانه داشته باشد

باید به خبرنگاری مردمی توجه شود/ خبرنگار باید نگاه فراهنجاری و نوآورانه داشته باشد