مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 05:452020-08-06دانش

تشخیص کووید-19 از ذات الریه شایع با کمک سیستم هوشمند


محققان دانشگاه ماکائو در منطقه اداری ویژه ماکائو چین و موسساتی در استان هوبی مرکزی چین با یکدیگر همکاری کردند تا بتوانند یک سیستم هوشمند را برای تمایز ذات الریه ناشی از کروناویروس (کووید-19) از سایر موارد ذات الریه تشخیص دهند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان دانشگاه ماکائو در منطقه اداری ویژه ماکائو چین و موسساتی در استان هوبی مرکزی چین با یکدیگر همکاری کردند تا بتوانند یک سیستم هوشمند را برای تمایز ذات الریه ناشی از کروناویروس (کووید-19) از سایر موارد ذات الریه تشخیص دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازچاینا نیوز، دانشگاه ماکائو در بیانیه مطبوعاتی گفت: این سیستم جدید که توسط پروفسور وونگ پاک کین از دانشکده علوم و فناوری و دانشجوی دکترای وی، یان تائو در گروه مهندسی الکترومکانیکی ساخته شده است که قابلیت تشخیص کووید-19 را از سایر ذات الریه های شایع را با سرعتی تقریبا 60 برابر سریع تر از رادیولوژیست ها دارد.

آنان با محققان در موسسات استان هوبی برای جمع آوری داده های مربوط به 206 بیمار مبتلابه کووید-19 و اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) سینه و همچنین داده های مربوط به 412 بیمار مبتلابه ذات الریه غیر کووید-19 و سی تی اسکن قفسه سینه آنان را بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص کووید-19 از ذات الریه شایع با کمک سیستم هوشمند

تشخیص کووید-19 از ذات الریه شایع با کمک سیستم هوشمند