مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 03:552020-08-06اقتصادي

تنوع گیاهی 60 کشور در قلب دنا


ظرفیت های اقتصادی 450 گونه گیاه دارویی در کهگیلویه و بویر احمد ناشناخته مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، گیاهان دارویی از جمله ظرفیت های بالقوه و بالفعل اقتصادی است که در بسیاری از مناطق بومی ایران می توان دید.

در این میان کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی، با دارا بودن 450 گونه گیاه دارویی یکی از متنوع ترین استان های کشور در زمینه تولید گیاهان دارویی است.

در واقع در زمینه گیاهان دارویی، این استان رتبه نخست کشور را دارد همچنین این استان دارای 46 گونه گیاهی بومی و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است که به وفور در ارتفاعات این استان یافت می شود.

بومادران، بیلهر، جاشیر خوراکی، تره کوهی، کلوس، بن سرخ، کارده، آویشن، لاله واژگون، ترنجبین، خارو، خشت، چوش، درمه، برنجاس، کاسنی و سیاه دانه از جمله گیاهان دارویی و خوراکی در این استان است.

گفتنی است در سراسر این استان بیش از 2هزار گونه گیاهی رشد می کند که از این مجموع، افزون بر 1200گونه آن تنها در منطقه حفاظت شده دنااست به گونه ای که به اندازه 60 کشور دنیا در آن گیاه دارویی می روید.

الیاس تاج الدینی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویر احمد می گوید: حضور پر رنگ دلالان و واسطه ها، نبود امکانات مناسب برای خرید تضمینی و بازاریابی، نبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنوع گیاهی 60 کشور در قلب دنا

تنوع گیاهی 60 کشور در قلب دنا