مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 12:552020-08-04بين الملل

ایران امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را محکوم کرد


سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را اقدامی خلاف قوانین بین الملل و ناقض اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه خواند و آن را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی افزود: امضای این قرارداد از سوی آمریکا به عنوان یک نیروی اشغالگر غیر قانونی در خاک سوریه، هیچ اعتبار قانونی ندارد و گام دیگری توسط این کشور در راستای تاراج منابع طبیعی سوریه به شمار می آید.

روز جمعه لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکایی فاش کرد که مظلوم عبدی فرمانده قسد توافقی را با یک شرکت نفت آمریکایی برای نوسازی میدان های نفتی در شمال شرق سوریه امضا کرده است.

این اقدام شبه نظامیان کُرد سوری با واکنش شدید وزارت خارجه سوریه مواجه شد و این وزارتخانه آن را  سرقت نفت سوریه با نظارت و حمایت دولت آمریکا خواند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز از این توافق استقبال کرد و گفت که توافق مذکور بیشتر از چیزی که انتظار می رفته، زمان برده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وزارت خارجه ترکیه نیز با محکوم کردن قرارداد شبه نظامیان کُرد سوری با آمریکا برای غارت نفت سوریه، گفت این منابع نفتی متعلق به تمام مردم این کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را محکوم کرد

ایران امضای قرارداد نفتی آمریکا با یک گروه کُرد سوریه را محکوم کرد