مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 11:202020-08-04سياسي

کتاب شرح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری منتشر شد


روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از انتشار کتاب «شرح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری» به قلم معاون حقوقی و امور مجلس این معاونت خبر داد.

- روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از انتشار کتاب شرح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به قلم معاون حقوقی و امور مجلس این معاونت خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، اعلام کرد: کتاب شرح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مصدق منتشر شد مشتمل بر سه فصل و 14 گفتار است تلاش شده ضمن تشریح نکات کاربردی قانون مذکور، به پرسش ها و ابهامات متداول در خصوص آن پاسخ داده شود.

فصل نخست کتاب با عنوان کاهش یا تبدیل مجازات حبس تعزیری هفت گفتار در بردارد؛ فصل دوم تحت عنوان توسعه و تسهیل ارفاق های قانون مشتمل بر 5 گفتار بوده و فصل سوم این کتاب نیز با دو گفتار، با عنوان تعدد و تکرار جرم نگارش یافته است.

در پیش گفتار این کتاب به قلم نویسنده اثر، از مجازات زندان به عنوان یکی از کیفرهای سنتی و با قدمت طولانی در نظام عدالت کیفری در جهان یاد شده که در قرون جدید با تشکیل دولت و نهادینه شدن مفاهیم حقوق شهروندی و حقوق بشر و شناسایی حق آزادی به عنوان یکی از حقوق بنیادین انسانی، اعمال این مجازات با محدودیت هایی مواجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب شرح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری منتشر شد

کتاب شرح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری منتشر شد