مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 10:202020-08-04بين الملل

فاشیسم آمریکایی؟


«آنچه در لحظه حاضر واقعاً هشداردهنده است، مجموعه اقداماتی نیست که دولت ترامپ در حال انجام آن ها است، بلکه زمینه تاریخی است که چنین اقداماتی در آن رخ می دهند.

- آنچه در لحظه حاضر واقعاً هشداردهنده است، مجموعه اقداماتی نیست که دولت ترامپ در حال انجام آن ها است، بلکه زمینه تاریخی است که چنین اقداماتی در آن رخ می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جیسون استنلی ، فیلسوف آمریکایی و پروفسور دانشگاه ییل در تحلیلی برای روزنامه اسپانیایی ال پاییس نوشت: در طول ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نگرانی هایی نسبت به گرایش های ضددموکراتیک او وجود داشته است.

اما در این تابستان بحرانی در آمریکا، بحث و گفتگوی گسترده ای در مورد انواع بسیار خطرناک اقتدارگرایی شناخته شده از تاریخ قرن بیستم اروپا مطرح شده است.

در پی سال ها احساسات کینه جویانه ضدمهاجر، از تغییر قانون مهاجرت گرفته تا منع ورود مسلمانان بسیاری کشورها به آمریکا، انتقادات از مطبوعات آزاد و اخیراً نیز، اعزام نیروهای فدرال به شهرهای آمریکا به منظور مقابله با تظاهرات عمدتاً مسالمت آمیز به طرفداری از عدالت نژادی، تعداد بسیار بیشتری از روزنامه نگاران و سیاست مداران در حال استفاده از واژه فاشیسم برای توصیف تهدیدها از سوی دولت ترامپ هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاشیسم آمریکایی؟

فاشیسم آمریکایی؟