مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 12:552020-08-03پزشكي

کشف جدید؛تشخیص کرونا با آزمایش بازدم


یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان شهر «لیون» فرانسه روشی را یافته است که پزشکان را یاری می کند تا از روی آزمایش بازدم فرد تشخیص دهند آیا وی مبتلا به بیماری کووید-19 هست یا نه.

- یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان شهر لیون فرانسه روشی را یافته است که پزشکان را یاری می کند تا از روی آزمایش بازدم فرد تشخیص دهند آیا وی مبتلا به بیماری کووید-19 هست یا نه.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، این کشف می تواند راه را برای تست ویروس کرونا بدون نیاز به نمونه برداری از بزاق و ترشحات ته حلق و بینی هموار سازد.

کریستین جورج رییس مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه در بیمارستان کروآ -روس لیون در این باره گفت: ما تقریبا مطمئن هستیم که در مسیر درست قرار داریم.

ما دو ماه پیش چیز بسیار کمی درباره این بیماری می دانستیم اما اکنون شروع به دریافت اطلاعاتی کرده ایم که هر روز را برایمان روشن تر از روز گذشته می کند.

در این روش فرد مشکوک به بیماری کووید19 در یک لوله متصل به یک دستگاه خاکستری شکل و در ابعاد یک یخچال، نفس می کشد و دستگاه با آنالیز اجزای شیمیایی تشکیل دهنده بازدم فرد، در عرض چند ثانیه تشخیص می دهد که آیا او به ویروس کرونا مبتلا هست یا نه؟ پزشکان دست اندر کار می گویند که روش جدید بر خلاف تست های رایج فعلی موسوم به پی سی آر (PCR) تهاجمی نیست و جواب آزمایش نیز به س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف جدید؛تشخیص کرونا با آزمایش بازدم

کشف جدید؛تشخیص کرونا با آزمایش بازدم