مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 09:352020-08-03سياسي

گسترش همکاری ها برای استرداد اموال فرهنگی تاریخی ایران ویونان


در دیدار معاون میراث فرهنگی کشور با سفیر یونان بر همکاری های مشترک و تبادل تجربیات در زمینهٔ استرداد اموال فرهنگی تاریخی تأکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور روز یکشنبه 12 مردادماه با اشاره به بحث تشکیل مجمع تمدن های کهن با حضور کشورهای صاحب تمدن همچون ایران، یونان، چین و … با موضوع اصلی مبارزه با قاچاق اشیای تاریخی و استرداد اموال فرهنگی تاریخی با تکیه بر دیپلماسی فرهنگی گفت: ایران یکی از موفق ترین کشورها در استرداد بیش از 3400 اثر تاریخی فرهنگی به ویژه از سال 1393 بوده، اقدامات ایران موجب ناامن شدن بازار جهانی برای قاچاق و فروش اموال فرهنگی تاریخی شده است.

او در این نشست به اقدامات انجام شده از سوی کشورمان در بازگرداندن اموال فرهنگی تاریخی کشورهایی همچون عراق، افغانستان و برخی کشورهای همسایه پرداخت و افزود: با توجه به اینکه ایران نیز همچون یونان با غارت، سرقت و قاچاق اموال تاریخی طی دو قرن اخیر مواجه بوده است امیدواریم بتوانیم با همکاری و اتخاذ راهکارهای مناسب، بازگشت گنجینه های سرقت شده را فراهم کنیم.

طالبیان در این نشست از پیشنهاد ارائه شده از سوی معاونت میراث فرهنگی مبنی بر استفاده از ظرفیت های مجمع در آغاز جنبشی مبنی بر همک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش همکاری ها برای استرداد اموال فرهنگی تاریخی ایران ویونان

گسترش همکاری ها برای استرداد اموال فرهنگی تاریخی ایران ویونان