مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 16:352020-08-02سياسي

مردم ترکیه در مورد مسجد ایاصوفیه مدیون اردوغان هستند


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: مردم ترکیه به دلیل اقدام اردوغان در خصوص مسجد ایاصوفیه، مدیون رییس جمهوری کشورشان هستند.

- مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: مردم ترکیه به دلیل اقدام اردوغان در خصوص مسجد ایاصوفیه، مدیون رییس جمهوری کشورشان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر ولایتی در برنامه تلویزیونی ایران که از شبکه دوی صدا و سیما پخش شد، در خصوص استفاده از مجموعه ایاصوفیه به عنوان مسجد، گفت: ایاصوفیه از مساجد مهم ترکیه به شمار می رود و پیشینه آن به سال 857 هجری قمری باز می گردد که به وسیله سلطان محمد فاتح قسطنطنیه فتح شد.

وی افزود: در یکی از مقالاتی که به زبان انگلیسی چند روز پیش منتشر شده بود، آمده است سلطان محمد فاتح این مکان را از کشیشی خرید، به مسجد تبدیل کرد و بسیاری از معماری های داخل مسجد بیش از آن که نشان از مسیحی بودن آن داشته باشد، اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: بعد از اقدام اردوغان تمام دنیای مسیحیت به خروش آمدند، نسبت به تبدیل شدن موزه ایاصوفیه به مسجد انتقاد کردند و گفتند اگر چنین باشد، باید تمام موزه های قبل از سال 1942 به مسجد و کلیسا تبدیل شود.

ولایتی در واکنش به اظهارات چندی پیش مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که مدعی شده بود ایاصوفیه باید بار دیگر به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم ترکیه در مورد مسجد ایاصوفیه مدیون اردوغان هستند

مردم ترکیه در مورد مسجد ایاصوفیه مدیون اردوغان هستند