مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 04:202020-08-02سياسي

رد پای همزمان انسان مدرن و نئاندرتال ها در میرک سمنان


سرپرست هیئت کاوش تپه های میرک سمنان گفت: آخرین ارزیابی های این هیئت کاوش گویای این است که کویر جنوب سمنان در دوره های متوالی و طولانی به صورت نیزار و مرداب بوده است.

- ایسنا/سمنان سرپرست هیئت کاوش تپه های میرک سمنان گفت: آخرین ارزیابی های این هیئت کاوش گویای این است که کویر جنوب سمنان در دوره های متوالی و طولانی به صورت نیزار و مرداب بوده است.

حامد وحدتی نسب در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دستاورد مهم دیگر این تیم گویای این است که یکی از لایه های کاوش به طور توأمان هم نشانه هایی از انسان مدرن و هم نشانه هایی از انسان نئاندرتال وجود دارد.

عضو هیئت علمی و دانشیار گروه باستان شناسی دانشگاه تربیت مدرس تهران با اشاره به تحلیل های انجام شده این تیم کاوش خاطرنشان کرد: سن قطعی این محوطه باستانی 50 هزار سال است و اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که این منطقه در دوره های مختلف و به توالی به صورت نیزار و مرداب بوده است.

این باستان شناس در پاسخ به این پرسش ایسنا که وجود توأمان نشانه هایی از دو گونه انسانی: مدرن و نئاندرتال در تپه های میرک سمنان بیانگر چیست و آیا این مهم گویای زیست همزمان و یا نزدیک به هم این دو نوع از انسان است یا خیر؟ اظهار کرد: گروه ما در کاوش خود در یکی از لایه های تپه های میرک مواد فرهنگی از هر دو نوع گونه انسانی مدرن و نئا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای همزمان انسان مدرن و نئاندرتال ها در میرک سمنان

رد پای همزمان انسان مدرن و نئاندرتال ها در میرک سمنان