مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 مرداد 1399 ساعت 12:452020-07-31سياسي

تریبون بصیرت / ائمه جمعه حامی محرومین و ریل گذار خدمتگزاری اسلامی باشند


امام جمعه کامفیروز با بیان اینکه نماز جمعه تریبون بصیرت است، گفت: ائمه جمعه حامی محرومین و ریل گذار خدمتگزاری و اخلاق اسلامی باشند.

- سرویس سیاسی خبرگزاری فارس؛ شیراز  نماز جمعه یکی از نمادهای سیاسی و اجتماعی دین اسلام بوده که فرصتی برای اجتماع هفتگی مردم و پایگاهی برای طرح مسائل جامعه­ اسلامی است.

   نماز جمعه از نهادها و تریبون های مهم انقلاب اسلامی است که به دلیل مواضع مهم  و حضور اقشار مختلف مردم  بسیار اثرگذار است.

 حجت الاسلام محمدتقی زاده در این خصوص در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ائمه جمعه، همان طور که از اسمش پیداست، امام جامعه است و با وجود اسمی که دارد، نه فقط امام جمعه است، امام شنبه تا جمعه مردم است و این، تداوم مسیر امامت و ولایت است.

مهم ترین رسالت ائمه جمعه ایجاد روحیه نشاط و امید در کالبد جامعه است وی با بیان اینکه ائمه جمعه در زمان امام معصوم منصوب از طرف ایشان و در زمان غیبت امام معصوم، منصوب از حاکم جامعه اسلامی، حاکم شرع و ولی فقیه هستند، رسالت های مختلف و گوناگونی در زمینه های مختلف دارند، افزود: اگر بخواهیم به ترتیب اولویت رسالت های ائمه جمعه را بگوییم، به نظر من مهم ترین رسالت ائمه جمعه در جامعه کنونی در وهله نخست ایجاد روحیه نشاط و امید در کالبد جامعه، مردم و به خصوص جوانان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تریبون بصیرت / ائمه جمعه حامی محرومین و ریل گذار خدمتگزاری اسلامی باشند

تریبون بصیرت / ائمه جمعه حامی محرومین و ریل گذار خدمتگزاری اسلامی باشند