مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 11:502020-07-30بين الملل

شیخ الشعرای فلسطین درگذشت


هارون هاشم رشید، شاعر انقلابی فلسطین که با اشعارش نقشی موثر در دفاع از مظلومیت و افزایش آگاهی ملی فلسطین داشت از دنیا رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایبنا مصر الیوم اعلام کرد هارون هاشم رشید که از او به عنوان شیخ الشعرای فلسطین یاد می‌کنند در سن 93 سالگی دار فانی را واع گفت.

هارون هاشم رشید در سال 1927 در غزه دیده به جهان گشود.

او عضو شعرای کمیته نکبه و یا شاعران بازگشت بود که از دهه 50 میلادی به عنوان یک شاعر، روزنامه‌نگارو سیاست‌مدار شعر خود را وقف انقلاب فلسطینی و حق بازگشت فلسطینیان به موطن خود کرد؛ بااینحال سروده‌های او از مرزهای فلسطین فراتر رفت و بر زبان عرب‌ها از طبقات عوام تا نخبگان ادبی و هنری و حتی در تظاهرات و دیوارهای شهرهای مختلف راه یافت.

المفتوحه سعید الفیومی، استاد ادبیات عرب درباره او گفت: «هاشم رشید با اشعارش توانست تعادل روحی و آگاهی مردم فلسطین را از نو بازگرداند؛ به ویژه آن‌که آثارش با آغاز نکبت فلسطین همراه شد و انتشار آن با افزایش تعدی اسراییل به حقوق فلسطین فزونی گرفت.

» سازمان آزادی بخش فلسطین در سال 1976 هاشم رشید را به عنوان نماینده خود در نوار غزه انتخاب کرد اما اسراییل او را بعد از جنگ حزیران مجبور به ترک منطقه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیخ الشعرای فلسطین درگذشت

شیخ الشعرای فلسطین درگذشت