مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 03:502020-07-30پزشكي

ژنها چه نقشی در تأثیرگذاری داروهای کرونا بازی می کنند/ تلاش برای شخصی سازی درمان


دبیر کارگروه فارماکوژنتیک داروهای مرتبط با کرونا در پژوهشگاه ژنتیک گفت: با بررسی ژن افراد در صدد هستیم که شخصی سازی درمان کرونا را به نتیجه برسانیم.

- دکتر سید مسعود هوشمند عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پژوهشگاه زیست فناوری ژنتیک افراد را مورد بررسی قرار می دهیم که در نهایت موضوع شخصی سازی درمان مبتلایان به کرونا را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون در خصوص سرطان و بیماری های مرتبط با مغز و اعصاب موضوع شخصی سازی را در این پژوهشگاه مورد بررسی قرار داده ایم، بیان کرد: بخشی از این مطالعات نیز در پروسه درمان اجرایی شده است؛ بدان معنا که بسیاری از افراد که مبتلا به سرطان و بیماریهای مرتبط با مغز هستند با شخصی سازی درمان بهبود می یابند.

هوشمند با بیان اینکه از اسفند ماه با شروع اپیدمی کووید19 در کشور مطالعاتی در زمینه بررسی داروها و تاثیر آن بر ژنتیک افراد را آغاز کردیم، خاطر نشان کرد: از این رو در صدد برآمدیم تا علاوه بر بررسی ژنتیک افراد و شخصی سازی درمان مبتلایان به کرونا، داروهایی که برای درمان کووید19 پیشنهاد شده اند را ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون داروهایی مانند فاویپراویر ، هیدروکسی کلورکین ، لوپیناویر ، ریتوناویر ، را در راستای درمان افراد مبتلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژنها چه نقشی در تأثیرگذاری داروهای کرونا بازی می کنند/ تلاش برای شخصی سازی درمان

ژنها چه نقشی در تأثیرگذاری داروهای کرونا بازی می کنند/ تلاش برای شخصی سازی درمان