مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 03:202020-07-29سياسي

روز عرفه، روز دعا و درخواست/ عید قربان روز به مسلخ بردن شهوات نفسانی


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت: در روز معنوی و مقدس عرفه، دل های بندگان الهی از شوق و خشیت، خاضع گشته و با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و دعای پر فضیلت عرفه را زمزمه می کنند.

- حجت الاسلام مهدی ستوده در گفت وگو با خبرنگار فارس، ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد بزرگ دینی روز عرفه و عید قربان، اظهار کرد: مناسبت های دینی و مذهبی خاستگاه معنویات و ارزش الهی در تعالیم اسلامی است.

وی افزود: قرائت دعای پرفیض عرفه، زمینه ساز تجلی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است و در این روز معنوی و مقدس، دل های بندگان الهی از شوق و خشیت، خاضع گشته و با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و این دعای پر فضیلت را زمزمه می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در بیان اهمیت اعیاد ذی الحجه تصریح کرد: دو عید مهم قربان و عرفه از ارکان عملی اسلام در آیین مقدس حج است و همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و در این روز مسرور بوده و اطعام می کنند و به همدیگر هدیه می دهند.

وی به اهمیت دعای عرفه اشاره کرد و بیان داشت: دعای عرفه عنوان دعایی است منسوب به امام حسین(ع)، پیشوای شیعیان، با حجمی حدود 3 هزار و 200 کلمه که با اختلافاتی جزیی در کتب مختلف نقل شده و مضمونش اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی و نیز ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز عرفه، روز دعا و درخواست/ عید قربان روز به مسلخ بردن شهوات نفسانی

روز عرفه، روز دعا و درخواست/ عید قربان روز به مسلخ بردن شهوات نفسانی