مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 18:052020-07-28سياسي

آیین عزاداری ایام «مسلمیه» ثبت ملی شد


معاونت فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام در دومین شب برگزاری مراسم مسلمیه از ثبت ملی این آیین مذهبی و کهن خبر داد.

- عباس سلیمی معاونت فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام دقایقی قبل همزمان با برگزاری مجازی مراسم مسلمیه در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که در طول سال های گذشته برنامه ریزی شد انجام اقدامات اداری و قانونی مرتبط با ثبت ملی آیین عزاداری مسلمیه بود.

وی با بیان اینکه این کار با رعایت موازین قانونی انجام و مقدمات کار فراهم شد، ادامه داد: با پیگیری نماینده ای ویژه از آستان سال گذشته در یکی از برنامه های ایام مسلمیه نماینده سازمان میراث فرهنگی، شخصاً حضور پیدا کرده و با درک و بررسی این آیین کهن، زمینه ثبت ملی این مراسم به نام مردم بزرگوار و متدین شهرری فراهم شد.

معاونت فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام با تأکید بر اهمیت این موضوع افزود: مسئله ثبت پدیده ها، مراسم و جلسات مذهبی در بعضی از مواقع مورد غفلت قرار می گیرد و در مواقعی سایر کشور ها با ترفند هایی از این اتفاق پیشی می گیرند و ممکن است که بخشی از میراث فرهنگی کشور ما را به نام خودشان ثبت کنند؛ لذا این اقدام به منظور جلوگیری از این اتفاق انجام شد و به فضل الهی امسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین عزاداری ایام «مسلمیه» ثبت ملی شد

آیین عزاداری ایام «مسلمیه» ثبت ملی شد