مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 08:252020-07-27فناوري

ساخت دستگاه تشخیص ویروس در اردبیل


رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل از طراحی و ساخت دستگاه سنسور برای تشخیص سریع انواع ویروس ها به همت پارک علم فناوری اردبیل خبر داد.

- ایسنا/اردبیل رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل از طراحی و ساخت دستگاه سنسور برای تشخیص سریع انواع ویروس ها به همت پارک علم فناوری اردبیل خبر داد.

حبیب ابراهیم پور 6 مرداد در مراسم رونمایی از این دستگاه در پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: این دستگاه جزو دستگاه های منحصربفرد در سطح جهانی است که جایگزین دستگاه های موجود می شود تا سرعت تشخیص انواع ویروس کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در دستگاه های موجود کیت های تشخیص کرونا حداقل دو روز زمان نیاز است تا مثبت یا منفی بودن بیماری تشخیص داده شود که این امر هزینه زیاد و بار روانی بیشتری را به مردم تحمیل می کند.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: دستگاه جدید مبتنی بر نانوتکنولوژی است و قادر است در کمتر از دو دقیقه نوع ویروس را تشخیص داده و با قاطعیت نوع آن را اعلام کند.

ابراهیم پور بیان کرد: قابلیت دیگر دستگاه این است که علاوه بر تشخیص ویروس کرونا این دستگاه سایر ویروس ها را نیز به صورت دقیق معین می کند تا مرز بیماری آنفلوآنزا با کرونا کاملا از هم جدا شده و درمان بیماری نیز راحت انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه تشخیص ویروس در اردبیل

ساخت دستگاه تشخیص ویروس در اردبیل