مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 مرداد 1399 ساعت 06:202020-07-27اجتماعي

آرامشی که شکارچیان از جانوران دنا می گیرند/جریمه های سنگین قانونی برای شکار کل و بز


شکارچیان غیرمجاز دام هرازگاهی به جان جانوران پارک ملی دنا می افتند و با شکار کل و بز آرامش را از این منطقه می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا از مهمترین ذخیره گاه های زیست کره جهان ظرفیتی مهم برای حفظ بیش از 320 گونه جانوری است که میراث گرانبهای طبیعی به شمار می رود.

منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا با مساحت بیش از 255 هزار هکتار، زیستگاه 320 گونه جانوری است و وجود بیش از 100 چشمه رودخانه و 1200 گونه گیاهی دنا را به زیستگاه جانوری مختلف تبدیل کرده است.

  این ذخیره گاه گونه های جانوری شامل انواع پرندگان، خزندگان، پستانداران و آبزیان را  در دل خود جای داده است که کل و بز، خرس قهوه ای، خوک وحشی و پلنگ، گرگ و روباه، کفتار و شغال، موش کور، سنجاب ایرانی، خرگوش، سمور،  راسو، خفاش، جوجه تیغی، سیاه گوش و عقاب طلایی از جمله مهمترین گونه های این منطقه حفاظت شده به شمار می رود.

داشتن این ذخیرگاه ها ظرفیت مهمی برای کهگیلویه و بویاحمد به شمار می رود اما متاسفانه هرازگاهی سودجویان به جان پارک ملی دنا می افتند و آرامش جانوران و موجودات ساکن در این ذخیرگاه ها را بر هم می زنند.

  روز گذشته هم سه نفر شکارچی غیرمجاز به جان جانوران این پارک افتادند خبری که مدیرکل محیط زیست امروز رسانه ای کرد که 3 شکارچی غیرمجاز به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرامشی که شکارچیان از جانوران دنا می گیرند/جریمه های سنگین قانونی برای شکار کل و بز

آرامشی که شکارچیان از جانوران دنا می گیرند/جریمه های سنگین قانونی برای شکار کل و بز