مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 مرداد 1399 ساعت 05:302020-07-24اقتصادي

زیرمجموعه های ایدرو و ایمیدرو در بورس عرضه می شوند


معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه های سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه بورسی شدن ایدرو و ایمیدرو فعلا متوقف شده است، از عرضه زیرمجموعه های این دو شرکت در بورس خبر داد.

- چرا ایدرو و ایمیدرو بورسی نمی شوند؟ جی پلاس، ابوالقاسم شمسی جامخانه درمورد عرضه نشدن سازمان های ایدرو (گسترش و نوسازی صنایع) و ایمیدرو (توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) در بازار سرمایه توضیح داد: در مورد عرضه ایدرو و ایمیدرو بحث هایی مطرح شده بود که فعلا مسکوت مانده و دولت مصوبه ای در این باره نداده است.

این موضوع دلایل مختلفی داشت .

نخست آنکه نیازمند مصوبه هیات وزیران بود و از سوی دیگر این موضوع مطرح شد که این دو سازمان توسعه ای هستند و با توجه به تکالیفی که قانون اصل 44 بر عهده سازمان های توسعه ای گذاشته بود و نیز با توجه به اساسنامه این دو شرکت، تصمیم برای واگذاری را با مسائل و ابهاماتی مواجه کرد.

وی ادامه داد: در نهایت قرار شد شرکت های زیرمجموعه ایدرو و ایمیدرو به صورت مجزا واگذار شوند و این در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار دارد.

دو سازمان هم همکاری های خوبی داشتند.

بر اساس این گزارش، پیش از این علیرضا صالح - رییس سازمان خصوصی سازی - اعلام کرده بود که عرضه سهام ایدرو و ایمیدرو به مصوبه هیأت وزیران نیاز دارد و در صورت اخذ این مصوبه تا پایان اردیبهشت، مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرمجموعه های ایدرو و ایمیدرو در بورس عرضه می شوند

زیرمجموعه های ایدرو و ایمیدرو در بورس عرضه می شوند