مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 05:202020-07-22اقتصادي

لزوم توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژی در خرید کولر


مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: کولرهای آبی و گازی مشمول استاندارد اجباری بوده و عرضه این محصول بدون علامت استاندارد ممنوع است.

- ایسنا/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: کولرهای آبی و گازی مشمول استاندارد اجباری بوده و عرضه این محصول بدون علامت استاندارد ممنوع است.

داوود کارگرزاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر ساله و با آغاز فصل گرما استفاده از کولرهای آبی و گازی دو چندان می شود و در این راستا تاکنون 6 استاندارد ملی در رابطه با محصول کولر گازی و 4 استاندارد ملی در مورد کولر آبی تدوین شده که عرضه آن بدون درج علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه هنگام مصرف کولر، مصرف برق نیز افزایش می یابد، افزود: شهروندان به هنگام خریداری کولرهای گازی و آبی و یا ملزومات برقی دیگر، به برچسب انرژی نصب شده بر روی کالا توجه کنند؛ چرا که سبب می شود انتخاب ما انتخابی صحیح باشد تا بتوانیم با گزینش محصولی با ساز و کار و کیفیت مناسب و استاندارد، در مصرف برق و انرژی نیز صرفه جویی کنیم.

این مسئول ادامه داد: نصب و راه اندازی کولر باید توسط سرویس کار مجاز صورت گیرد و قبل از استفاده، حتما دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژی در خرید کولر

لزوم توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژی در خرید کولر