مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 04:052020-07-22حوادث

نجات سرداب تاریخی فتح آباد ابرکوه از نابودی و تخریب


بنای تاریخی و ثبتی «سرداب فتح آباد» ابرکوه با حضور به موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان از تخریب و آسیب نجات یافت.

- ایسنا/یزد بنای تاریخی و ثبتی سرداب فتح آباد ابرکوه با حضور به موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان از تخریب و آسیب نجات یافت.

حمید مشتاقیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به جلوگیری از وارد آمدن آسیب و تخریب به یک بنای تاریخی و ثبتی در این شهرستان، در این رابطه تصریح کرد: به دنبال گزارش های واصله و ورود به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه، از تخریب و آسیب دیدگی بنای ارزشمند سرداب فتح آباد جلوگیری شد.

ویخاطرنشان کرد: چندی قبل عده ای از اهالی منطقه فتح آباد به حریم این بنای تاریخی و ثبتی تجاوز کرده و با لودر در حال تسطیح زمین های اطراف بنا به منظور بهره برداری از آن بودند که با ورود و اقدام به موقع یگان حفاظت و با حضور نیروی انتظامی، عملیات تسطیح متوقف و تذکرهای لازم و قانونی به آنان داده شد.

وی ابراز کرد: سرداب مذکور که در جنوب ابرکوه واقع شده، در تاریخ 22 آبان ماه سال 86 با شماره 19893 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در رابطه با تهدید انجام شده علیه این بنا، پیگیری های حقوقی و قض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات سرداب تاریخی فتح آباد ابرکوه از نابودی و تخریب

نجات سرداب تاریخی فتح آباد ابرکوه از نابودی و تخریب