مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 09:552020-07-21اجتماعي

رهاسازی یک قطعه «هوبره» گم شده در پناهگاه حیات وحش یخاب


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: یک قطعه پرنده هوبره که به دلیل ضعف شدید از گروه خود باز مانده بود توسط یکی از دوست داران محیط زیست زنده گیری و در پناهگاه «یخاب» رهاسازی شد.

- اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: یک قطعه پرنده هوبره که به دلیل ضعف شدید از گروه خود باز مانده بود توسط یکی از دوست داران محیط زیست زنده گیری و در پناهگاه یخاب رهاسازی شد.

مصطفی جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه همراهی و همیاری مردم در نگهداری از طبیعت زیبای خداوندی بسیار مؤثر است، اظهار داشت: به طور معمول چند خطر حیات وحش مناطق حفاظت شده استان اصفهان را تهدید می کند که از جمله آنها شکار بی رویه توسط شکارچیان است.

وی افزود: با توجه به نفوذ شهرها در دل طبیعت محیط زندگی حیات وحش گستره طبیعی قبلی خود را ندارد و در نتیجه در بسیاری مواقع محل زندگی حیات وحش نزدیک محل زندگی انسان هاست و این امکان وجود دارد که حیات وحش در زمانهای زادآوری یا برای جست و جوی غذا از زادگاه خود خارج شده و در محیط های زندگی انسان ها سردرگم و یا گرفتار شوند.

مردم نقش مهمی در بازگردانی حیات وحش به محیط زیست طبیعی خود دارند فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه گاه نیز برخی پرندگان در اثر ضعف جسمانی یا آسیب دیدگی در بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی یک قطعه «هوبره» گم شده در پناهگاه حیات وحش یخاب

رهاسازی یک قطعه «هوبره» گم شده در پناهگاه حیات وحش یخاب