مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 02:302020-07-20اقتصادي

سالسولا و هالکنموم های کویر میقان احیا شدند


رییس اداره بیابانزدایی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با انجام پروژه هایی همچون بادشکن غیرزنده، گیاهان بومی کویر میقان مانند سالسولا و هالکنموم احیا شدند.

- ایسنا/مرکزی رییس اداره بیابانزدایی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با انجام پروژه هایی همچون بادشکن غیرزنده، گیاهان بومی کویر میقان مانند سالسولا و هالکنموم احیا شدند.

آتنا فرجی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای احیای گیاهان بومی در یک منطقه مانند کویر میقان اراک نیازمند پروژه های میان مدت و بلندمدت هستیم که شامل احداث بادشکن های غیرزنده می شود، افزود: در پروژه احداث بادشکن غیرزنده بیشترین اقدام در سال های 95 تا سال 97 انجام گرفت و با استفاده از سرشاخه های گیاهان هرس شده در منطقه و نی کاری دنبال شد.

وی تاکید کرد: این پروژه به صورت غیرمستقیم باعث بازگشت گیاهان بومی منطقه کویر میقان، کاهش سرعت بادهای فرساینده و جلوگیری از فرسایش خاک شد و گیاهان بومی منطقه مانند سالسولا و هالکنموم به کمک کنترل و تثبیت خاک احیا شدند.

فرجی با اشاره به پروژه کاشت گونه گیاهی قره داغ در کویر میقان گفت: پروژه حفظ و نگهداری و آبیاری این پروژه که همچنان در حال انجام است، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال گذشته آغاز شد به طوری که هزار هکتار بوته کاری سنواتی از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالسولا و هالکنموم های کویر میقان احیا شدند

سالسولا و هالکنموم های کویر میقان احیا شدند