مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 08:402020-07-19پزشكي

خطر دارو های تقلبی درمان کرونا / توزیع / «رمدسیویر» در روز های آتی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کیانوش جهانپور با بیان اینکه مصرف خودسرانه دارو ها بدون تجویز پزشک به شکل کلی برای بیماران مشکل آفرین است، - خطر دارو های تقلبی درمان کرونا / توزیع / رمدسیویر در روز های آتی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به مصرف خودسرانه فاویپیراویر در درمان کرونا، گفت: فاویپیراویر اکنون در داخل کشور تولید شده و در چرخه توزیع است و رمدسیویر نیز در روز های آتی توزیع خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کیانوش جهانپور با بیان اینکه مصرف خودسرانه دارو ها بدون تجویز پزشک به شکل کلی برای بیماران مشکل آفرین است، گفت: از جمله این دارو ها استفاده از داروی فاویپیراویر است.

مصرف خودسرانه این دارو می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که البته این موضوع خاص این دارو هم نیست.

با توجه به اینکه در ماه های آینده انتظار بروز آنفلوآنزا را داریم، قاعدتا این دارو که در فهرست دارویی کشور است، می تواند منجر پدیده تجویز خودسرانه آن شود.

وی با بیان اینکه پیش از این تعداد محدودی از این دارو و داروی رمدسیویر برای مطالعات بالینی و تحقیقاتی وارد کشور شد و در مراکز تحقیقاتی و بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی استفاده می شد، افزود: به همین دلیل ما هیچ مجوزی برای واردات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر دارو های تقلبی درمان کرونا / توزیع / «رمدسیویر» در روز های آتی

خطر دارو های تقلبی درمان کرونا / توزیع / «رمدسیویر» در روز های آتی