مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 07:552020-07-19فرهنگي

تیغ بی توجهی را از گلویِ تاریخ اصفهان بردارید


سرپرست هیأت باستان شناسی تپه اشرف که پس از کشف کارگاه های ذوب فلز و تولید عصاره انگور دوره اشکانی، همچنین بقایای اسکلت یک اسب، اخیراً به یک تصفیه خانه آب در این محوطه رسیده، - از بی توجهی مسئولان به این یافته های مهم تاریخی ابراز گلایه کرد و گفت: متأسفانه تاکنون هیچ رسیدگی ویژه ای به تپه اشرف نشده و من دیگر از درخواست کردن ناامید شده ام.

علیرضا جعفری زند، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تازه ترین یافته های تاریخی در تپه اشرف اظهار کرد: طی روزهای گذشته یک چاه سنگی در این محدوده پیدا کردیم که به سبک چاه های سنگی تخت جمشید بود و انتهای آن به صخره می رسید.

متأسفانه میسر نشد که ما کنار این چاه را کاوش و بناهای مرتبط با آن را پیدا کنیم اما اکنون در محوطه دوره اشکانی به دو چاه دیگر رسیدیم که به فاصله چهار متر از یکدیگر قرار دارند.

وی ادامه داد: در این چاه از گوم های (حلقه های درونی چاه) شکیل و بزرگ با جنسی بسیار عالی استفاده شده و آبی که از دل این چاه تراوش می کند، یک آب تصفیه شده است، به همین دلیل اسم آن را تصفیه خانه گذاشته ام و بر این باورم که یک یافته بسیار مهم تاریخی از دوره اشکانی است.

سرپرست هیأت باستان شناسی تپه اشرف تصریح کرد: متأسفانه عرض گمانه های ما بیش از یک متر و بیست سانت نبوده و بخش زیادی از بناهای مرتبط با این اجزا در زیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیغ بی توجهی را از گلویِ تاریخ اصفهان بردارید

تیغ بی توجهی را از گلویِ تاریخ اصفهان بردارید