مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 03:302020-07-19ورزشي

بنیانگذار کشتی نوین ایران درگذشت


استاد کیومرث ابوالملوکی، یکی از پیشکسوتان و بنیانگذاران کشتی نوین ایران درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون کشتی، استاد کیومرث ابوالملوکی به عنوان یکی از بنیانگذاران کشتی نوین ایران در سن 97 سالگی دارفانی را وداع گفت.

مرحوم ابوالملوکی که هیچگاه نتوانست به عنوان کشتی گیر در رقابتهای بین المللی حضور یابد تنها یکبار در سال 1323 قهرمان کشور در وزن دوم در هر دو رشته آزاد و فرنگی شد.

وی همچنین به مربیگری در کشتی پرداخت و شاگردانی نظیر مرحوم علی غفاری را پرورش داد و در سال 1954 میلادی نیز در رقابتهای جهانی یوکوهاما کمک مربی استاد فیلی بود که تیم ایران در این رقابت ها توسط توفیق جهانبخت و محمدعلی فردین صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد و در مجموع با 22 امتیاز پس از شوروی بر سکوی دوم ایستاد.

ابوالملوکی علاوه بر کشتی و مربیگری سالها دبیر ورزش دبیرستانهای تهران بود و همچنین در دانشگاه ملی و دانش سرای عالی تربیت بدنی طی سالهای 1329 تا 1347 به تدریس کشتی پرداخت و در چند رقابت بین المللی همچون بازیهای آسیایی 1974 تهران سرپرست تیم های ورزشی بود.

وی همچنین عضو هیات رییسه اولین فدراسیون کشتی ایران در فروردین ماه سال 1328 بود و علاوه بر آن دو کتاب رموز کشتی در سال 1324 و فنون کشتی بصورت مصور در سال 1326 را تالیف کرد که این کتاب 5 بار تجدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیانگذار کشتی نوین ایران درگذشت

بنیانگذار کشتی نوین ایران درگذشت