مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 تیر 1399 ساعت 11:352020-07-18بين الملل

تشریح اثری که ون گوگ 5 ماه قبل از خودکشی خلق کرد


علیرضا سمیع آذر، مدیر حراج تهران و کارشناس هنری یکی از مشهورترین نقاشی های ون سان ونگوگ را تحلیل کرده و از حال و هوای نقاش به هنگام خلق شاهکارهای هنری اش سخن گفته است.

- علیرضا سمیع آذر، مدیر حراج تهران و کارشناس هنری یکی از مشهورترین نقاشی های ون سان ونگوگ را تحلیل کرده و از حال و هوای نقاش به هنگام خلق شاهکارهای هنری اش سخن گفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سمیع آذر با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود در تحلیلی اثر مشهور ونسان ون گوگ به نام هواخوری در زندان ، نوشته است: پس از بیماری طولانی و حمله عصبی سال 1888 شرایط روحی ونسان ونگوگ رو به وخامت نهاد و او ناگزیر به یک آسایشگاه روانی در جنوب فرانسه مراجعه و قریب یک سال تحت مراقبت روان درمانی قرار گرفت.

وی بیشتر این زمان را در دو سلول بسر برد که یکی آنها کارگاه نقاشی اش بود.

به رغم نامساعد بودن وضعیت آسایشگاه، تعدادی از مهم ترین آثار سراسر عمر هنری او در این زمان خلق شد که غالبا مبتنی بر فرم های چرخشی بوده و از تشدید تلاطم روحی نقاش حکایت دارند؛ از جمله شب پرستاره ، درختان زیتون و حلقه زندانیان .

حلقه زندانیان با ابعاد 80 در 64 سانتی متر در شرایط دوری ونگوگ از صحنه های طبیعت و زندگی، از روی نسخه چاپی اثر سیاه و سفید نقاش فرانسوی گوستاو دورِ کار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح اثری که ون گوگ 5 ماه قبل از خودکشی خلق کرد

تشریح اثری که ون گوگ 5 ماه قبل از خودکشی خلق کرد