مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 22:552020-07-14اقتصادي

خطر انحصار خودروسازان، در کمین ممنوعیت پنل های خورشیدی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا حیاتی*| هر از چندگاهی خبرهایی مبنی بر ممنوعیت واردات تعدادی اقلام در رسانه ها منتشر می شود، - با توجه به وضعیت فعلی و ممنوعیت اعلام شده واردات پنل های خورشیدی به ایران، آیا ظرفیت موجود، نیاز بازار را تامین خواهد کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید دو نکته را در نظر گرفت، 1- میزان حجم واردات 2- میزان تولید داخل به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، محمدرضا حیاتی* هر از چندگاهی خبرهایی مبنی بر ممنوعیت واردات تعدادی اقلام در رسانه ها منتشر می شود، ممنوعیتی که یک پیام کلی و روشن دارد، 1- جلوگیری از خروج ارز 2- حمایت از تولید کننده داخلی.

در این میان یکی از اقلامی که طی روزهای گذشته خبر ممنوعیت آن حواشی زیادی را حول خود ایجاد کرد، ممنوعیت واردات پنل های خورشیدی است، مسئله ای که با توجه به نوسانات اخیر ارز و وضعیت بازار فعلی بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی می تواند قابل تحلیل باشد.

ظرفیت بالای انرژی خورشید ایران، در منطقه ای واقع شده که به لحاظ دریافت انرژی خورشیدی در بین سایر نقاط جهان در رده بالایی قرار دارد؛ بر اساس آمارهای موجود، ایران در بین مدارهای 25 تا 45 درجه عرض شمالی قرار گرفته که با میانگین 300 روز آفتابی شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انحصار خودروسازان، در کمین ممنوعیت پنل های خورشیدی

خطر انحصار خودروسازان، در کمین ممنوعیت پنل های خورشیدی