مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 16:152020-07-14بين الملل

آمریکا فعالیت 5 پایگاه نظامی خود در افغانستان را تعطیل کرد


آمریکا براساس توافقنامه خود با طالبان در قطر، 5 پایگاه نظامی خود در ولایت های لغمان، هلمند، ارزگان و پکتیکا واقع در افغانستان را تعطیل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا پنتاگون که نخواست نامش فاش شود امروز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: طبق توافقنامه امضا شده میان آمریکا و گروه طالبان، واشنگتن با تعطیل کردن فعالیت 5 پایگاه نظامی خود در این کشور تعداد نظامیان خود که در افغانستان مستقر هستند را به 8 هزار و 600 نفر کاهش داده است.

این مسئول وزارت دفاع آمریکا در این خصوص افزود: درچارچوب توافقنامه میان گروه طالبان و آمریکا در ماه فوریه سال جاری، نظامیان آمریکایی از 5 پایگاه خود در ولایت های هلمند، ارزگان، پکتیکا و لغمان واقع در افغانستان خارج شدند.

گفتنی است زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی گروه طالبان 29 فوریه سال جاری طی مراسمی در دوحه پایتخت قطر توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان را امضا کردند.

بر اساس این توافقنامه، آمریکا نیروهایش در افغانستان را طی 135 روز از زمان امضای توافق صلح با طالبان به 8 هزار و 600 نفر کاهش خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا فعالیت 5 پایگاه نظامی خود در افغانستان را تعطیل کرد

آمریکا فعالیت 5 پایگاه نظامی خود در افغانستان را تعطیل کرد