مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 10:452020-07-14سياسي

چرا هنوز کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس یازدهم تشکیل نشده است؟


با گذشت بیش از یک ماه و نیم از آغاز به کار مجلس یازدهم و شروع فعالیت کمیسیون های تخصصی، هنوز تکلیف کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مشخص نشده است، کمیسیونی با اهمیت بسیار که تنها 7 نماینده مجلس متقاضی حضور در آن بوده و حتی از همین تعداد هم برخی به اجبار به عضویت آن درآمده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک بعد از تشکیل هر دوره مجلس و تصویب اعتبارنامه‌ منتخبین، مهمترین اقدام تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس است تا با تشکیل جلسات کمیسیون‌ها و بررسی طرح‌ها، لوایح و مسائل روز خوراکی برای جلسات علنی مجلس آماده شود.

در این دوره فعالیت کمیسیون‌ها با تاخیر یک ماهه شروع شد که همان زمان اعتراضات برخی نمایندگان را به دنبال داشت.

در نهایت با وجود تمامی اعتراضات نمایندگان درباره نحوه عضو گیری ها، ترکیب نهایی 11 کمیسیون تخصصی پارلمان مشخص شد اما همچنان تعداد اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی به حد نصاب نرسیده است ؛ طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تعداد اعضای هر کمیسیون حداقل 19 و حداکثر 23 نفر است که 7 متقاضی حضور در کمیسیون حقوقی در این نصاب قرار نمی گیرد.

کمیسیون قضایی و حقوقی برای انجام وظایف محوله در محدوده موضوعات قضایی و حقوقی مطابق ضوابط این آیین‌نامه تشکیل می‌شود که با این شرایط انجام این امور معطل مانده است اما چرا نمایندگان تمایل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا هنوز کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس یازدهم تشکیل نشده است؟

چرا هنوز کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس یازدهم تشکیل نشده است؟