مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 05:552020-07-14اقتصادي

توسعه زراعت چوب با آب های نامتعارف


استفاده از آب های نامتعارف برای توسعه زراعت چوب در دستور کار سازمان جنگل ها و مراتع قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد میرعرب رضی در نشست مشترک سازمان جنگل ها، مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع و سازمان آب و فاضلاب کشور با موضوع راهکارهای استفاده از آب های نامتعارف برای توسعه زراعت چوب در محل سازمان جنگل ها برگزار شد، گفت: در سنوات گذشته با توجه به عوامل مختلف از جمله قیمت محصولات چوبی و برداشت چوب از عرصه های جنگلی به نحو شایسته ای به این طرح پرداخته نشده است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین ممنوعیت برداشت چوب از جنگل های شمال، توسعه زراعت چوب یکی از اولویت های سازمان جنگل ها و مراتع است که در سال جاری نیز به عنوان یکی از محورهای جهش تولید در نظر گرفته شده است.

این مسئول اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا سال 1408 مقرر است به میزان 315 هزار هکتار زراعت چوب توسعه یابد که برای دستیابی به این هدف باید به طور متوسط سالانه 30 هزار هکتار زراعت چوب افزایش یابد.

مجری زراعت چوب کشور با بیان اینکه طرحی در شورای اقتصاد برای استفاده از آب های نامتعارف در حال تصویب است، افزود: با توجه به منابع آبی محدود در کشور در صدد استفاده از آب های نامتعارف (پساب) برای توسعه زراعت چوب هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه زراعت چوب با آب های نامتعارف

توسعه زراعت چوب با آب های نامتعارف