مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 05:452020-07-13بين الملل

ناسا از فناوری چاپ 3 بعدی در ماه استفاده خواهد کرد


آژانس فضایی آمریکا(ناسا) که قصد دارد به زودی به کره ماه بازگردد و حضوری پایدار را در این قمر رقم بزند، با محدودیت هایی از جمله حمل بار از زمین به ماه مواجه است که چاره آن را در استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در ساخت پایگاه های ماه دیده است.

- آژانس فضایی آمریکا(ناسا) که قصد دارد به زودی به کره ماه بازگردد و حضوری پایدار را در این قمر رقم بزند، با محدودیت هایی از جمله حمل بار از زمین به ماه مواجه است که چاره آن را در استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در ساخت پایگاه های ماه دیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، اگر بشریت به سراغ پایگاه های قمری چاپ سه بعدی شده برود، نمی تواند روی آن خطر کند و ناسا نیز اکنون به فکر پشتیبانی کامل از این فناوری است تا اطمینان حاصل شود که آن قسمت ها به خوبی روی ماه ساخته خواهند شد.

طبق گزارش ها، ناسا به تازگی یکی از پروژه های شرکت Relativity Space که روی موشک های چاپ سه بعدی کار می کند را انتخاب کرده است که می تواند ناسا را در این امر یاری کند.

این پروژه ایراد چاپ سه بعدی را در لحظه تشخیص می دهد و آن را رفع می کند.

اگر تولید یک قطعه از پایگاه ماه یا مثلا سپر تابشی با مشکل مواجه شود، فناوری این شرکت می تواند نقص را به طور خودکار شناسایی کند و آن را ترمیم کند و تعیین کند که آیا فرآیند چاپ هنوز به خوبی پیش می رود یا ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا از فناوری چاپ 3 بعدی در ماه استفاده خواهد کرد

ناسا از فناوری چاپ 3 بعدی در ماه استفاده خواهد کرد