مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 05:152020-07-13پزشكي

هفته آینده مشکل کمبود «انسولین قلمی» حل می شود


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به کمبود «انسولین قلمی» برای بیماران دیابتی اعلام کرد: در حال حاضر در کل کشور با کمبود انسولین قلمی مواجه هستیم و این فقط مختص استان همدان نیست.

- ایسنا/همدان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به کمبود انسولین قلمی برای بیماران دیابتی اعلام کرد: در حال حاضر در کل کشور با کمبود انسولین قلمی مواجه هستیم و این فقط مختص استان همدان نیست.

دکتر ایرج خدادادی کهلان در گفت وگو با ایسنا، درباره خبر کمبود دارو برای بیماران دیابتی توضیح داد: فقط کمبود انسولین های قلمی را داریم و انسولین های رگولار در بازار موجود است اما اغلب بیمارن تمایل دارند انسولین قلمی استفاده کنند چراکه استفاده از آن راحت تر است.

وی ادامه داد: انسولین های قلمی وارداتی هستند و توزیع آنها در کل کشور به علت مشکلات تحریم ها، انتقال ارز، جابه جایی دارو، حمل بار و ترابری از طریق پروازهای هوایی با مشکل مواجه شده است.

خدادادی کهلان تصریح کرد: وقتی دارو وارد کشور می شود، توزیع شده و سهمیه های استان ها داده می شود به طوریکه مقداری از سهمیه استان همدان هم هفته گذشته توزیع شد و هر هفته به همین منوال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفته آینده مشکل کمبود «انسولین قلمی» حل می شود

هفته آینده مشکل کمبود «انسولین قلمی» حل می شود