مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 06:402020-07-12پزشكي

آیا کولر ماشین موجب انتقال ویروس کووید 19 می شود؟


برگزاری کنکور در شرایط شیوع بیماری کرونا خطرناک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، مینو محرز در خصوص امکان ابتلا به کرونا از طریق کولر اتومبیل گفت: هنوز هیچ مدرکی مبنی بر تاثیر استفاده از کولر ماشین و یا تهویه مترو و اتوبوس برامکان ابتلای افراد به ویروس کووید 19 وجود ندارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه کرونا از انسان به انسان سرایت می‌کند، تاکید کرد: استفاده از ماسک بهترین راه جلوگیری از شیوع این بیماری است، چرا که اگر هم فرد مبتلا و هم فرد سالم هر دو ماسک بزنند امکان درگیری فرد سالم به کرونا یک و نیم درصد و اگر هر دو نفر از استفاده نکنند درصد ابتلا 95 است.

محرز ادامه داد: در فضای مجازی مطالبی مبنی بر امکان ابتلا به کرونا از طریق کولر اتومبیل وجود دارد، اما این موضوع هنوز اثبات نشده است؛ چرا که این ویروس آئروسل نیست و مگر چه قدر در هوا وجود دارد که بچرخد و بتواند از طریق کولر منتقل شود؛ این ویرووس به سبب سنگین بودن پس از عطسه و یا سرفه فرد بیمار روی اجسام می‌نشیند و کمتر معلق در هوا باقی می‌ماند.

وی افزود: بسیاری از دانشمندان بر طبق مطالعاتی که انجام داده اند نامه‌هایی به سازمان بهداشت جهانی نوشته اند و خواستار شدند که آئروسل بودن و پخش بودن ویروس کووید 19 در هوا اعلام شود، اما سازمان بهداشت جهانی هنوز انتقال ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا کولر ماشین موجب انتقال ویروس کووید 19 می شود؟

آیا کولر ماشین موجب انتقال ویروس کووید 19 می شود؟