مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 06:252020-07-12اقتصادي

تولید بالغ بر 620 تن ماهی گرمابی در هرمزگان طی سال 98


رییس اداره توسعه آبزیان آبهای داخلی از تولید بالغ بر 620 تن ماهی گرمابی در هرمزگان طی سال 98 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیروس برازنده با اشاره به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان و همچنین کمبود آب در استان هرمزگان گفت: پرورش ماهیان گرمابی در آب های داخلی و دور از محل استان یک اقدام مهم در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است که علاوه بر صرفه جویی و استفاده بهینه از آب با استفاده دومنظور از این آب ها باعث تقویت آب کشاورزی از نظر مواد مغذی نیز می شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با بهره برداری از 15 سد یا سازه آبخیزداری توانستیم حدود 460 تن انواع کپور ماهیان را در شهرستانهای بندرعباس، حاجی آباد، میناب، سیریک و رودان و همچنین حدود 145 تن در استخرهای ذخیره آب کشاورزی تولید کنیم.

برازنده خاطرنشان کرد: پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان باهدف رونق تولید، اشتغال زایی، تحقق اهداف شیلات و عملی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی، توسعه آبزی پروری در آب های داخلی، استفاده بهینه از ظرفیت استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود آغاز شده است.

وی گفت: در سال گذشته شهرستانهای بندرعباس، رودان، میناب و حاجی آباد با فعالیت 15 مزرعه پرورش ماهی خاویاری توانستند بالغ بر 15 تن ماهی خاویاری تولید کنند که باتوجه به اینکه از تجربه های اول استان در پروش ماهی خاویاری اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بالغ بر 620 تن ماهی گرمابی در هرمزگان طی سال 98

تولید بالغ بر 620 تن ماهی گرمابی در هرمزگان طی سال 98