مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 06:052020-07-12اقتصادي

هر یک هکتار گل محمدی 48 میلیون تومان درآمد دارد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از 750 هکتار از زمین های شیب دار مناطق سردسیری استان به کشت گل محمدی اختصاص یافته و میانگین درآمد این محصول در هر هکتار 48 میلیون تومان است.

- علیرضا احمدوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای استفاده از ظرفیت زمین ها شیب دار 750 هکتار از این زمین ها را به کشت گل محمدی اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه  گل محمدی با وجود اینکه کشتی آبی بوده اما در برابر خشک سالی مقاوم است،افزود: با توجه به شرایط دمایی خاص این گیاه در مناطق سردسیری استان مانند شهرستان های الیگودرز، دلفان ، الشتر و تعدادی دیگر از نقاط استان امکان کشت این گیاه وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: قلمه گل محمدی به صورت رایگان در اختیار متقاضیان کشت این گیاه در مناطق مستعد قرار می گیرد.

احمدوند با اشاره به اینکه متقاضی کاشت گل محمدی بایستی زمین متعلق به خودش باشد، تصریح کرد: پس از ارائه سند قلمه در اختیار او قرار می گیرد البته افرادی که زمین شان نیز سند ندارد با همکاری جهاد و منابع طبیعی می توانند اقدام به دریافت این محصول کنند.

وی خاطرنشان کرد: گل محمدی پس از کاشت از همان سال اول محصول می دهد اما از سال سوم به بعد محصول دهی آن اقتصادی می شود و در هکتار حدود چهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر یک هکتار گل محمدی 48 میلیون تومان درآمد دارد

هر یک هکتار گل محمدی 48 میلیون تومان درآمد دارد