مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 04:552020-07-12اقتصادي

کاهش خرید کتاب های تولید شده کودک و نوجوان/کودکانمان را دریابیم


انجمن های فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و تصویرگران ایران، بیانیه ای را به مناسبت هفته ادبیات کودک و نوجوان منتشر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نگاهی گذرا به اقتصاد حوزه کتاب کودک و نوجوان کشور در چند دهه اخیر، بیانگر آن است که این حوزه، اقتصادی با سیر نزولی را تجربه کرده است.

بالا نبودن سرانه مطالعه و عدم توجه لازم سیاست گذاران فرهنگی برای برنامه ریزی و اقدام به منظور برون رفت از این وضعیت نامطلوب آثار نامطلوبی را به همراه داشته است.

کاهش خریداران کتاب های تولید شده، موجب انباشت آثار، تأخیر در چاپ مجدد، تعویق زمان برای تولید آثار جدید، روی آوردن به تولید آثار ترجمه ای، عدم گردش سرمایه و کمبود نقدینگی و عواملی دیگر از این دست، تأثیرات منفی خود را بر کل عناصر و عوامل این حوزه تسری بخشیده و نوعی دلزدگی را ایجاد کرده است.

پدیدآورندگان محتوا و تصویرگران کتاب کودک که چرخه حیات کاری آنان وابسته به چرخه تولید کتاب است، در کنار ناشران از زمره زیان دیدگان بزرگ این امر به حساب می آیند.

این چالش ها، آن گاه سمت و سوی حادتری یافت که با بحران ویروس کرونا در هم آمیخت و علاوه بر تنگناهای قبلی، بن بست های جدیدی را فراروی فعالان این حوزه قرار داد؛ به گونه ای که اکنون نقطه امیدی را نمی توان برای آنان متصور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خرید کتاب های تولید شده کودک و نوجوان/کودکانمان را دریابیم

کاهش خرید کتاب های تولید شده کودک و نوجوان/کودکانمان را دریابیم