مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 19:202020-07-11پزشكي

«تصفیه خون» در درمان بیماران بدحال کرونا


عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا روش درمانی تصفیه خون در بیماران بدحال کرونا را توضیح داد و گفت: این روش در بیمارانی استفاده می شود که بدن آنها به درمان های معمول در ICU پاسخ نداده است، - البته این روش هم به شکل معجزه آسا عمل نمی کند.

دکتر مسعود مردانی _ متخصص عفونی در گفت وگو با ایسنا، درباره چگونگی استفاده از روش درمانی تصفیه خون در مبتلایان به کووید19، گفت: تصفیه خون یا هموپرفیوژن با پالایش فاکتورهای التهابی و مواد آلاینده خون، یکی از روش هایی است که برای درمان این بیماران استفاده می شود.

تصفیه خون در بیماران بدحال کرونا وی با تاکید بر اینکه این روش درمانی برای بیماران بسیار بد حال مستقر در بخش های مراقبتی ویژه انجام می شود، افزود: بدن این بیماران به درمان های معمول در آی سی یو پاسخ نداده است و با انجام هموپرفیوژن می توانیم تاثیرات مثبتی در بیمار ببینیم، اما این آثار به شکل معجزه آسا عمل نمی کند.

دکتر مردانی با بیان اینکه این روش درمانی در ایران نیز انجام می شود، ادامه داد: درمان با هموپرفیوژن بویژه در بیماران کلیوی که به کرونا مبتلا می شوند، از آنجایی که کلیه آنها نمی تواند سموم را به خوبی دفع کند، بهتر پاسخ خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تصفیه خون» در درمان بیماران بدحال کرونا

«تصفیه خون» در درمان بیماران بدحال کرونا