مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 13:152020-07-10سياسي

ذات مشترک انسان ها صلح و وحدت را در پی دارد


غایت ادبیات این است که انسان دغدغه های دیگران را بر دغدغه خود ترجیح دهد و اشاره به صلح گرایی فقط در ادبیات معاصر نبوده است.

- ایسنا/اصفهان مدیرعامل آکادمی صلح و تمدن گفت: غایت ادبیات این است که انسان دغدغه های دیگران را بر دغدغه خود ترجیح دهد و اشاره به صلح گرایی فقط در ادبیات معاصر نبوده است.

مسعود رستمی، امروز (پنجشنبه، 20 تیرماه) در مراسم رونمایی از کتاب طعنه سیاسی پایان یک دموکراسی دروغین در اصفهان اظهار کرد: دغدغه اصلی ما شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه هنر و ادبیات است و برای رسیدن به صلح یکی از راه ها توجه به ادبیات است، چون ادبیات بازتاب دهنده ارزش های انسانی است و با خواندن ادبیات کشورهای مختلف می توان به وحدت و صلح پایدار دست یافت.

وی افزود: حس خود برتر بینی سبب جنگ ها شده است و ادبیات به بشریت کمک می کند که همه انسان ها دارای ذات مشترک باشند و این امر در نهایت به محو شدن مرز خود و دیگران منجر می شود که در نتیجه صلح و وحدت را در پی دارد.

رستمی گفت: غایت ادبیات این است که انسان دغدغه های دیگران را بر دغدغه خود ترجیح دهد و اشاره به صلح گرایی فقط در ادبیات معاصر نبوده است و از روز اول که ادبیات شکل گرفته است نویسندگان دغدغه صلح داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذات مشترک انسان ها صلح و وحدت را در پی دارد

ذات مشترک انسان ها صلح و وحدت را در پی دارد