مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 08:102020-07-10سياسي

رعایت توصیه های بهداشتی مصداق بارز امر به معروف است


نماینده ولی فقیه در مازندران، رعایت توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا را مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های نماز جمعه ساری با بیان اینکه فرد و جامعه بی تقوا در معرض انواع آسیب ها است، اظهار داشت: وقتی این فرد به پست و موقعیتی برسد، آسیب پذیری ها خود را نشان می دهد ولی فرد باتقوا در هر موقعیتی قرار گیرد، خود را آلوده نمی کند.

وی افزود: باید شهرت ها، نعمت ها و موقعیت را به انسان های باتقوا دارد زیرا ارائه آن افراد بی تقوا سبب آسیب برای جامعه خواهد شد.

آیت الله لایینی در بخشی از خطبه نمازجمعه به اولین خطبه پیامبر اکرم (ص) اشاره و اضافه کرد: رزق و روزی انسان در پرتو صدقه دادن است، همچنین امر به معروف و نهی از منکر سبب محفوظ ماندن از آسیب ها و تهدیدها خواهد شد.

وی با تاکید بر نهی از منکر، پیروزی را در پرتو آن دانست و گفت: اگر جامعه امر به معروف و نهی از منکر را کنار گذارد، روز به روز ضعیف تر و منفعل تر می شود و برای توانمند و پیروز شدن باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفت.

وی امر به معروف و نهی از منکر را هم وظیفه زمامداران و هم مردم برشمرد و گفت: این فریضه را فقط به گردن مسئولان یا مردم نمی توان گذاشت و هم باید برای احیای آن تلاش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت توصیه های بهداشتی مصداق بارز امر به معروف است

رعایت توصیه های بهداشتی مصداق بارز امر به معروف است