مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 05:252020-07-09دانش

چرا گیاهان سبزند؟ / انعطاف پذیری برای کنترل میزان انرژی مورد نیاز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان برای تحقیق روی این موضوع که چرا گیاهان سبزند، خارج از محدوده زیست شناسی حرکت کردند و به فیزیک روی آوردند و سعی کردند با نگاهی به اینکه چگونه رنگ های منفرد، - محققان مدت هاست که می دانند گیاهان از نور خورشید برای فتوسنتز و تبدیل دی اکسید کربن و آب به غذا استفاده می کنند، اما دقیقا نمی دانند چرا ارگانیسم های فتوسنتز کننده مثل گیاهان سبز به نظر می رسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان برای تحقیق روی این موضوع که چرا گیاهان سبزند، خارج از محدوده زیست شناسی حرکت کردند و به فیزیک روی آوردند و سعی کردند با نگاهی به اینکه چگونه رنگ های منفرد، طیف کاملی را تشکیل می دهند، به این سوال جواب دهند.

ناتانیل گابور، فیزیکدان دانشگاه کالیفرنیا به همراه همکارانش برای این پژوهش مدلی را ساخت تا نوری که توسط این ارگانیسم ها یعنی گیاهان دریافت می شود را بازتولید کنند.

گفتنی است که نور خورشید برای ما سفید به نظر می رسد، زیرا شامل رنگ های بسیاری است که هر کدام از آن ها سطح انرژی مخصوص به خود دارد.

سبز شدیدترین نوع نور خورشید است که به زمین می رسد، اما در حالی که گیاهان برای زنده ماندن به مقدار مشخصی از نور خورشید احتیاج دارند، مانند انسان ها اگر نور خورشید بیشتر از حد نیاز دریاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گیاهان سبزند؟ / انعطاف پذیری برای کنترل میزان انرژی مورد نیاز

چرا گیاهان سبزند؟ / انعطاف پذیری برای کنترل میزان انرژی مورد نیاز