مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 09:402020-07-08پزشكي

سازمان جهانی بهداشت انتقال ویروس کرونا را از طریق هوا تایید می کند؟


سرپرست فنی بخش پاندمی کرونا در سازمان جهانی بهداشت گفت: که شواهدی درباره انتقال از راه هوا یا انتقال هواپخش ویروس کرونا به دست آمده است، اما این شواهد هنوز قطعی نیستند.

- ، سازمان جهانی بهداشت پس از نامه سرگشاده گروهی از دانشمندان تایید کرد که شواهدی درباره انتقال ویروس جدید کرونا از طریق هوا به دست آمده است.

ماریان وان کرکوف، سرپرست فنی بخش پاندمی کووید-19 در سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه 17 تیر در ژنو به خبرنگاران گفت: ما درباره احتمال انتقال هواپخش به عنوان یکی از شیوه های سرایت ویروس کرونا بحث کرده ایم.

سازمان جهانی بهداشت قبلا گفته بود که ویروس کرونا عامل بیماری تنفسی کووید-19 عمدتا از طریق قطرک های بیرون آمده از دهان و بینی فرد آلوده که به سرعت به روی زمین می افتند، انتقال پیدا می کند.

اما روز دوشنبه 239 دانشمند از 32 کشور در نامه ای سرگشاده به این سازمان مستقر در ژنو سوییس که در ژورنال بیماری های بالینی عفونی منتشر شد به شواهدی اشاره کردند که به گفته آنها نشان می دهد ذرات میکروسکوپی ویروسی شناور در هوا درصورت استنشاق شدن بوسیله افراد می توانند آنها را دچار عفونت کنند.

این دانشمندان با اشاره به این که این ذرات کوچکتر خارج شده از دستگاه تنفسی می توانند مدتی در هوا باقی بمانند، از سازمان جهانی بهداشت خواستند دستورالع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان جهانی بهداشت انتقال ویروس کرونا را از طریق هوا تایید می کند؟

سازمان جهانی بهداشت انتقال ویروس کرونا را از طریق هوا تایید می کند؟