مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 07:452020-07-08اقتصادي

بازده غیرعادی بورس عامل رشد بازارهای موازی بوده است+ویدئو


یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه شروع بازده غیر عادی سایر بازارها از بورس بوده است، گفت: اگر این بازده غیرعادی ادامه پیدا کند و ملاک انتظارات تورمی سرمایه گذاران شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مجید شاکری کارشناس اقتصادی در برنامه پایش که با موضوع نوسانات بازار ارز پخش شد، با اشاره به رشدهای عجیب بازارهای کشور، گفت: در تورم نقطه به نقطه ماهانه رکورد افزایش یافته است، باید در زمینه مدیریت تورم مسیر درستی را انتخاب کنیم چرا که تحلیل نادرست باعث سیاست های نادرست نیز می شود.

وی ادامه داد: وقتی موج تورم ایجاد می شود، برخی فکر می کنند پایه پولی رشد کرده است، درصد رشد پایه پولی باید در تحلیل ها مهم باشد و نباید برای بررسی های تورم حجم رشد پایه پولی در نظر گرفته شود.

شاکری افزود: تورم حاصل رشد نقدینگی است و رشد پایه پولی، عامل تورم نیست، در سه ماه اخیر پایه پولی 8 درصد و رشد نقدینگی 7.

5 درصد بوده است، اگر میزان رشد نقدینگی به 3 فصل آینده نیز منتقل شود، میزان رشد نقدینگی از سال قبل نیز کمتر خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی گفت: انتظارات تورمی مردم به طور ناگهانی افزایش پیدا کرده است که دلیل آن افزایش نرخ بهره انتظاری سرمایه گذاران است، به همین علت مردم از زمستان سال گذشته شبه پول خود را به پول تبدیل کردند و در بازارهای دارایی مختل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازده غیرعادی بورس عامل رشد بازارهای موازی بوده است+ویدئو

بازده غیرعادی بورس عامل رشد بازارهای موازی بوده است+ویدئو