مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 07:202020-07-08پزشكي

مرگ یک نفر در روانسر به دلیل ابتلا به تب کریمه


کرمانشاه_ سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان روانسر گفت: یک مورد مرگ ناشی از بیماری تب کریمه کنگو در یکی از روستاهای این شهرستان گزارش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، طاهره سجادی پور اظهار کرد: با توجه به وقوع یک مورد مرگ ناشی از بیماری تب کریمه کنگو در یکی از روستاهای شهرستان روانسر، اداره دامپزشکی این شهرستان از همه دامداران و مردم شهرستان خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان برخی نکات را رعایت کنند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان روانسر افزود: دامداران و چوبدارن حتماً در چهار نوبت به فاصله هر دو هفته یک بار بدن دام و جایگاه نگه داری دام را سمپاشی کنند؛ سم در داروخانه های دامپزشکی بخش خصوصی این شهرستان موجود است.

وی بیان کرد: افرادی که با دام و یا لاشه ی دام در تماس هستند از لمس کردن کنه ها و یا کشتن و له کردن آنها به جد خودداری کرده و همچنین بدون دستکش دست به گوشت و خون و اعما و احشا و… لاشه دام نزنند در صورت هرگونه لمس و تماس سریعاً دست خود را با آب و صابون به مدت کافی بشویند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تهیه گوشت مصرفی حتماً از گوشت دارای مهر دامپزشکی استفاده کنند و بعد از تهیه به مدت 24 ساعت و برای دل و جگر و قلوه به مدت 48 ساعت در دمای 0 تا چهار درجه نگه داری کرده و بعد استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ یک نفر در روانسر به دلیل ابتلا به تب کریمه

مرگ یک نفر در روانسر به دلیل ابتلا به تب کریمه