مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 06:452020-07-08اقتصادي

60 درصد از اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت غلات رفت


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال نزدیک به 60 درصد از اراضی زراعی استان زیر کشت غلات رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اکبر کرامتی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات خرید و تعیین درصد سن زدگی گندم استان با بیان اینکه سن از آفات مهم غلات به ویژه گندم و جو در کشور است که علاوه بر خسارت کمی و کاهش عملکرد، باعث افت شدید کیفیت نانوایی گندم می شود، افزود: امسال شاهد تلاش مضاعف و رکورد شکنی مبارزه با سن گندم با همت کشاورزان و کارشناسان حفظ نباتات در سال جهش تولید در استان بودیم و وضعیت مزارع گندم از نظر مبارزه با سن در شرایط مطلوب و رضایت بخش قرار دارد.

کرامتی با بیان اینکه امسال 380 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدر 290 هزار هکتار به صورت دیم و 90 هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است، خاطر نشان کرد: امسال بیش از 20 هزار تن بذور اصلاح شده گندم بین کشاورزان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: امسال در سطح 187 هزار و 790 هکتار از مزارع غلات استان مبارزه با سن مادری و پوره انجام گرفته است که سطح مبارزه با سن غلات در سال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد از اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت غلات رفت

60 درصد از اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت غلات رفت