مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 05:052020-07-08سياسي

محدودیت ها در حوزه وکالت باید برداشته شود


نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انحصار، فساد را به دنبال دارد، گفت: معتقدم که باید محدودیت در حوزه وکالت برداشته شود، - محسن زنگنه در گفت وگو با خبرنگار فارس در مه ولات با بیان اینکه انحصار از دو جهت موجب فساد می شود، اظهار کرد: وقتی به فردی امتیازی تعلق می گیرد که در اختیار دیگری نیست این امر نوعی رانت است که فساد را به دنبال دارد.

نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمانی که حق انحصار را به فرد می دهد منشأ و محل فساد است، افزود: از جمله تأثیر انحصار، دخالت در مناسبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، بنابراین هر جا انحصار باشد، فساد و رانت وجود دارد.

وی با بیان اینکه معتقدم باید محدودیت ها در حوزه وکالت برداشته شود، افزود: اگر تعداد وکلا زیاد شود تعارض منافع و انحصار ایجاد نمی شود.

زنگنه با اشاره به اینکه افزایش تعداد وکلا سبب افزایش رقابت در ارائه خدمت و در نتیجه افزایش سطح خدمات حقوقی و کنترل روی هزینه ها می شود، ادامه داد: وقتی وکلا زیاد باشند و پرونده ها کم باشد سبب می شود وکلا وقت بیشتری برای پرونده ها بگذارند و این موضوع سبب می شود مردم به حقوق خود بیشتر آگاه شده، سواد حقوقی جامعه افزایش یافته و در نتیجه میزان جرم نیز کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت ها در حوزه وکالت باید برداشته شود

محدودیت ها در حوزه وکالت باید برداشته شود