مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 14:252020-07-06اقتصادي

پیگیری ها برای رونق ایزوایکو/ تعمیرات هر کشتی غول پیکر 500 اشتغال ایجاد می کند


فریدون همتی به منظور افزایش نقش پذیری ایزوایکو در زمینه ساخت و تعمیرات شناورهای مختلف در کشور از تشکیل هفتگی کارگروه ویژه ای برای توسعه فعالیت های ایزوایکو خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران موسوم به ایزوایکو با سرمایه گذاری وسیع ملی در 35 کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع است و زیرساخت های منحصربفرد و توان نیروی انسانی قابلی که در این مجموعه گردهم آمده است، قادر به ایفای نقش فراتری از وضعیت کنونی آن در اقتصاد ملی است اما برغم وجود ظرفیت های عظیم دریایی در کشورمان، هنوز آن طور که باید و شاید به این صنعت عظیم و این مجتمع بزرگ در کشور نگاه قابل اعتمادی وجود ندارد و بسیاری از بخش ها حتی بخش دولتی نیز نیاز خود به شناورهای مختلف را از خارج از کشور تأمین می کنند.

این صنعت که طی بیش از 3 دهه از آن به کشتی نسازی یاد می شد، طی سال های اخیر تحرک خوبی برای ایفای نقش شایسته در زمینه رفع نیازهای کشور در این زمینه داشته است اما حقیقت ماجرا آن است که هنوز نگاه به خارج از کشور، آفت این صنعت بوده و روند رو به جلوی آن شتاب نمی گیرد.

این صنعت عظیم که می تواند نیازهای کشور را در زمینه تولید کشتی های غول پیکر و نفت کش های عظیم رفع کند، اکنون بیشتر به بخش خدماتی حوزه دریایی بدل شده و در حوزه تعمیرات ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری ها برای رونق ایزوایکو/ تعمیرات هر کشتی غول پیکر 500 اشتغال ایجاد می کند

پیگیری ها برای رونق ایزوایکو/ تعمیرات هر کشتی غول پیکر 500 اشتغال ایجاد می کند