مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 12:102020-07-06پزشكي

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 16 تیر 99


طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت 9 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و 6 استان نیز در وضعیت هشدار به سر می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

استانهای گلستان، البرز، کرمان، یزد، همدان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیش از 50 درصد خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بیان کرد: در حال حاضر در خوزستان 12 شهر قرمز، چهار شهر نارنجی و 11 شهر زرد است یعنی استان در مجموع در وضعیت قرمز قرار دارد به گونه ای که بیش از 50 درصد مردم خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در خصوص میزان احتمالی انتقال بیماری کرونا در مکان های مختلف گفت: غذا خوردن در رستوران و گردش در مراکز شلوغ شهر 40 درصد، میهمانی رفتن به منزل اقوام وخرید کردن در یک مرکز خرید به مدت حداقل 15 دقیقه 50 درصد و رفتن به مدرسه و مهد کودک و خانه سالمندان به میزان 60 درصد احتمال انتقال وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین احتمال انتقال بیماری کرونا در آرایشگاه مردانه و زنانه ، غذا خوردن در رستوران بسته و انجام فوتبال و بسکتبال 70 د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 16 تیر 99

اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 16 تیر 99