مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 08:402020-07-06پزشكي

5 سالگی؛ سن طلایی درمان تنبلی چشم


سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و درمان تبلی چشم سن 5 سالگی است، گفت: اگر تنبلی چشم تا سن 10 سالگی درمان نشود، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و درمان تبلی چشم سن 5 سالگی است، گفت: اگر تنبلی چشم تا سن 10 سالگی درمان نشود، دیگر امکان درمان آن وجود ندارد.

معصومه محمدی در گفت وگو با ایسنا از آغاز طرح غربالگری چشم در چهارمحال و بخیتاری برای کودکان 3 تا 6 سال خبر داد و اظهار کرد: حدود 67 هزار کودک زیر 6 سال در استان وجود دارد، سال گذشته بیش از 50 هزار کودک در طرح بینایی سنجی سازمان بهزیستی استان شرکت کردند.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح سال گذشته 3500 بیمار مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و جهت انجام مراحل درمان به اپتومتریست و چشم پزشک ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و درمان تبلی چشم سن 5 سالگی است، یادآور شد: اگر تنبلی چشم تا سن 10 سالگی درمان نشود، دیگر امکان درمان آن وجود ندارد یا بسیار سخت است.

محمدی ادامه داد: اختلال در ساختمان یکی از چشم ها موجب می شود مغز تصویر واضحی از چشم آسیب دیده دریافت نکند و به گرفتن تصویر واضح از چشم سالم اکتفا کند، بنابراین چشم آسیب دیده به مرور دچار تنبلی شده و پس از مدتی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 سالگی؛ سن طلایی درمان تنبلی چشم

5 سالگی؛ سن طلایی درمان تنبلی چشم