مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 14:352020-07-05حوادث

اجحاف سازمان محیط زیست به مردم دلگان+فیلم و عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، این روزها که تالاب هامون در شمال سیستان و بلوچستان به لطف خدا نشاط ایجاد کرده و به مردم آب می دهد، جازموریان در جنوب سیستان و بلوچستان به لطف بی تدبیری مسؤولان، جان می دهد.

قابل تامل تر اینکه سازمان محیط زیست هیچ حقی برای مردم سیستان و بلوچستان قائل نشده و تمام اعتبار احیای تالاب جازموریان را به استان کرمان تقدیم کرده است.

تالاب هامون جازموریان به عنوان مرکز تنظیم اکوسیستم های شرق کرمان و غرب سیستان و بلوچستان که در گذشته آب آن شیرین بود، بر اثر یکجانبه گرایی استان کرمان و عدم حساسیت مسئولان سیستان و بلوچستان در گذشته و احداث سدهای متعدد بر روی رودخانه هایی از جمله هلیل رود خشک شده است.

خشک شدن بخش اعظمی از این دریاچه و مراتع اطراف آن آسیب های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای مردم ساکن در حاشیه این تالاب ایجاد کرده است.

 50 درصد مساحت تالاب هامون جازموریان در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، سد جیرفت از عوامل مهم مشکلات زیست محیطی هامون جازموریان است.

مردم سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان دلگان از بی تدبیری مسؤولان دلگیر هستند، چرا که آب رودخانه هلیل رود که باید پس از پیوستن رودخانه ها، سیلابها و روان آبهای دیگر علاوه بر آبیاری جیرفت و کهنوج، وارد تالاب جازموریان شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجحاف سازمان محیط زیست به مردم دلگان+فیلم و عکس

اجحاف سازمان محیط زیست به مردم دلگان+فیلم و عکس